Hannu antoi meille tehtävän. Piti kirjoittaa kahdesta ihmisestä tilanteessa, jossa tapahtuu ohipuhuminen. Tekstin piti olla pelkkää dialogia, väleissä ei saanut olla mitään. Ratkaisin tehtävän näin:

                  OHIPUHUMISTAKIN

Mies tulee ulkoa sisälle.

Mies: Minä vaihdoin molempiin autoihin talvirenkaat.

Nainen: Tytöt syömään ja äkkiä!

Mies: Sinun auton vasemmassa eturenkaassa on vähemmän ilmaa...

Nainen: Joo joo. Jos nyt tytöt ei heti tule syömään, niin tulee remmiä. Televisio kiinni ja heti!

Mies: Minä vaan sitä, että jos sinä joudut tiukemmin jarruttamaan, niin se saattaa vetää metsään. Tarkasta kaikkien renkaiden ilmanpaineet ennen kuin rupeat enemmälti ajamaan.

Nainen: Nyt syömään!

Mies: Muista että minä olen sanonu!

Nainen: Kun on syöty, niin lähdetään yhdessä tarkastamaan ne paineet. Sinä saat ajaa.

Mies: Perkeleen ämmä! Monta vuotta on jo autoa pitänyt eikä osaa vielä edes ilmanpaineita tarkastaa.

Nainen: Pitää lähteä ravintolaan katsomaan itselleen kunnon mies. Sellainen joka viitsii edes jotain tehdä. Sinä et tee muuta kuin juot ja makaat.

Mies: Haista paska! Just vaihdon renkaat autoihin, joihin minulla ei ole osaa eikä arpaa. Muutenkin niitä huolsin.

Nainen: Kati ja Riina, heti syömään!

...